Hur gör man nail art? del 1

2012-02-23 @ 15:01:54

Jag har fått förfrågan om hur man gör nail art. Jag ska försöka förklara.

Vi börjar med nageln längst till vänster.
Jag har målat halva nageln turkos. Man kan dra gränsen rakt över, eller som jag gjort, diagonalt. Ta det lugnt och försiktigt.
Sedan målade jag andra halvan rosa. Försiktigt vid kanten mot det turkosa så det blir en fin, rak gräns.
När lacket torkat, tog jag ett "dottingtool". Ett verktyg med en spets och en kula lägst ut. Doppade i lacket och gjorde små fläckar.
När fläckarna torkat tog jag en liten, jättesmal pensel. Med svart lack  ringade jag in fläckarna. Inte hela vägen runt och inte jättenoga. Lite slarvigt skulle man kunna säga.
Därefter gjorde jag små, små prickar/fläckar med svart imellan de större fläckarna.
Och till sist överlack för en hållbar design.


Nästa nagel grundmålas på samma sätt som den första.
Sedan använde jag ett "striperlack", alltså ett lack där penseln är lång och smal istället för den vanliga penseln. Depend har sådana lack som heter Art Liner och har svart kork istället för den vanliga gråa. Finns att köpa bl.a på Kicks. Kostar ca 40 kr st.
Ta den svarta stripern och dra linjer från utsidan av nageln och innåt. I början av linjen lägger man lite mer tryck på penseln för att sedan lätta trycket så att linjen blir smalare mot mitten av nageln.
Sedan drar man varannan linje från högersidan och varannan från vänstersidan.




Den tredje nageln har jag gjort som på dom två första, men halva har leopardfläckar och halva har tigerränder.

Den fjärde och femte nageln har jag målat fransk manikyr på, alltså du målar inte nagelbädden, utan bara nageltippen.
Sedan har jag gjort leopardfläckar i hörnan.


Jag hoppas att min beskrivning går att tyda. Jag kommer att göra fler, så skriv gärna i kommentarerna om det är någon speciell design ni vill att jag ska berätta om.


Titta även på You Tube, där finns massor av nail art tutorials.
KLICKA HÄR för att se en som jag tycker beskriver bra.


Tänk på att det är tålamod och övning som gäller. Öva, öva, öva och inte bli ledsen när det inte blir bra. Blir det inte bra, så prova igen och igen och igen. Det har jag gjort!

Kram!!




Kommentarer
Postat av: Julia . dearlittleme.blogg.se

SV: Okej, men säljer du naglar? ;)

2012-02-23 @ 20:55:27
URL: http://dearlittleme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback