Hello Kitty!!

2012-05-28 @ 20:02:24
Jag tycker att Hello Kitty är så söt...



Jag tycker också att hon är ganska svår att måla om man vill ha det perfekt! (Nu är visserligen inte detta perfekt om ni kollar på näsan, men detta gjorde jag i all hast bara för att testa en för mig ny metod)


Man väljer en bild man vill ha. Sedan ändrar man storleken på bilden i datorn och så skriver man ut på vanlig skrivare.
Jag är inte så duktig på sånt, men jag har en god vän som är väldigt duktig! ( Tack för hjälpen J!! )





Här har jag två hela A4-sidor med Kitty, i två olika storlekar.

Sen är det bara till att klippa ut Kitty, var riktigt noga i kanterna.

Måla din nagel med lite genomskinligt lack, placera Kitty där du vill ha henne.

Använd något passande verktyg och tryck lite lätt på bilden tills den sitter någorlunda fast.

Måla eventuellt detaljer med färg, som tex näsan gul och rosetten rosa.

Sedan måla över bilden, och hela nageln med överlack! Seche vite är att väldigt bra här eftersom det blir en ganska tjock och hård yta av det.

Skulle bilden "resa sig" i kanterna så tryck försiktigt ner den med tex en tandpetare. Blir det märke av tandpetaren så fyll på med lite extra överlack när allt har torkat fullständigt.

Det är lite meck, men med tålamod och övning så går det till sist.

Du kan välja vad du vill för motiv, en  bild av dig själv, din kille/man, dina barn, syskon, husdjur mm. Kanske loggan till det fotbollslaget eller hockeylaget du hejar på. Använd fantasin!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback